X

Cerealele integrale si leguminoasele in alimentatia bebelusului

08 August 2017, 15:10 Comentarii (0)

Diversificarea este, spun specialistii, procesul treptat prin care bebelusul incepe sa consume si alte alimente (in general legume si fructe), pe langa mesele cu lapte. Are loc, de obicei, dupa ce mezinul familiei a implinit 6 luni.

Daca deja ai trecut de 8-10 luni si diversificarea nu mai este un mister pentru tine si bebelusul tau, ne-am gandit sa iti recomandam cateva cereale si leguminoase usor de introdus in meniul celui mic, bogate in nutrienti esentiali dezvoltarii sale.

Gatite mereu alaturi de legume si fructe, produsele insiruite mai jos trebuie introduse pe rand in alimentatia celui mic.

Mei

Este o cereala integrala, nu contine gluten in mod natural si se gateste foarte usor. Ofera copilului proteine (aproximativ 12%), vitamine (de tip B si E), minerale (magneziu, fier, mangan), aminoacizi esentiali precum triptofanul (denumit si cel al fericirii).

Cum il prepari? Poti oferi copilului budinca din legume de sezon si mei, supa sau tocanita cu mei. In varianta desert, poate fi combinat cu banana, nectarine sau alte fructe permise in aceasta etapa, pentru o budinca delicioasa.

Quinoa

Cunoscuta drept pseudo-cereala, face parte  - de fapt - din categoria leguminoaselor. Este inrudita cu amaranthul, spanacul si sfecla. Contine toti aminoacizii esentiali regasiti si in carne, precum si Omega 3, vitamine (chiar si acid folic), minerale si fibre. Este bogata in proteine, foarte satioasa si confera organismului energie, numai buna pentru primii pasi prin casa :)

Are un gust asemanator cu cel al nucilor romanesti. Modul de preparare este similar cu al meiului.  Isi mareste volumul de 3-4 ori dupa fierbere. Absoarbe mult lichid la fiert (pui 1 canita de quinoa si 4 de apa). Este gustoasa alaturi de dovlecei, rosii, langa preparate din peste sau in sufleu cu branza si brocoli.

Parintii se pot rasfata si ei cu un desert care incorporeaza quinoa. Reteta este disponibila AICI

Grau

Regele granelor, acesta este incredibil de bogat in substante hranitoare. Are in compozitie proteine, fibre, vitamine (A, B, E, K, D), 9 aminoacizi esentiali si minerale fel de fel (fier, seleniu, mangan, calciu, magneziu, sodiu, clor, sulf, siliciu, cobalt, cupru, iod). Este prezent in cultura si alimentatia tuturor popoarelor de pe glob si prima atestare documentara este din mileniul 8 i.e.n. Atata timp cat bebelusul nu a prezentat semne de alergie la gluten, ii putem oferi preparate care au in compozitie grau fiert. Sugeram sa ii prepari un mic dejun hranitor (graul integral se digera incet si ofera rapid senzatia de satietate) cu cateva boabe de grau fiert pana bobul este moale si putin iaurt fara zahar, fructe de sezon si un praf de faina din fructe de roscove. Sigur cel mic va fi incantat de combinatia de gusturi si texturi.

Mai poti prepara tocanite cu legume de sezon si 2-3 linguri de grau fiert, budinci cu lapte si fructe sau poti face terci din iaurt, banana si grau fiert (introduci ingredientele la blender si pulsezi pana obtii o crema).

Orez

In varianta basmati sau cel integral, este un aliment de baza pentru adulti si poate fi oferit celor mici, luand in considerare anumite detalii. Pentru bebelusi, varianta cea mai potrivita este basmati, un orez cu bob lung si timp de fierbere considerabil mai mic decat cel al orezului integral. Contine seleniu, magneziu, mangan vitaminele : B1, B2, B3, B6 carbohidrati si fibre. Imprumuta gustul alimentelor cu care este preparat si fierbe repede, fara a necesita inmuiere prealabila.

Se prepara budinci, terci, se adauga in mancarici sau supe. Daca doresti sa obtii o supa crema de legume, adauga putin orez fiert in supa pe care o prepari de obicei si mixeaza pana obtii o consistenta fina. Adauga putina smantana si masa este gata.

Asteptam sugestii de preparate folosind produsele mentionate mai sus in comentarii. Disponibile la sectiunea Cereale si Leguminoase.

Pana data viitoare, sa aveti zile senine.

Descopera mai mult din ce aduce natura

Comentarii